2010. április 14., szerda

Dongó


A múlt héten feltűnt, hogy a hangszórómból szinte állandóan Rimszkij-Korszakov dongója szólt, esetleg néha Puccini Pillangó kisasszonyának zümmögő kórusa - akkor is, amikor be sem volt kapcsolva. Gondoltam, megnézem, mi van emögött. Ezt láttam:

















A képek sorrendje nem tévedés, őnagyfenekűsége éppen tolatott kifelé a csavar furatából.
(Kattints a képekre a nagyobb méretért. Tudom, poros a hangszóróm. Már letöröltem.)

Ő egyébként a Megachile parietina, habarcs-, avagy kőművesméh - ezt Deryan állapította meg, köszönöm neki!

Jaj, ez lemaradt, pedig egyrészt illik feltüntetni, másrészt tán nem mindenki ismeri: a fenti aláfestő zenét Spike Jones és bandája követte el.

12 megjegyzés:

  1. Weöres Sándor: Dongó

    Szedek itt, szedek ott
    füvön ingó harmatot.
    Érzem sütni a napot,
    minden harmat elfogyott.

    Szedek ott, szedek itt
    virágmézet, tavaszit.
    Már a méhek jártak itt,
    üres bimbó beborít.

    Zum-zum-zum-, zöm-zöm-zöm,
    tátogat a bödönöm.
    Mégis legyen örömöm,
    füled telizümmögöm.

    Én p. azon dongolkodom, hogy a teli bödönt hogyan fogja bevinni abba a minigarzonba?

    VálaszTörlés
  2. Nahát, mikor szabadult?:)))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Névtelen, a bödönt nyugodtan rám lehet bízni! :)

    VálaszTörlés
  4. Évi, nem szabadult, beköltözött. Igaz, az utóbbi napokban a hűvös idő miatt csukva volt ajtó-ablak, hát a dongó elmaradt. Gondolom, talált másik hangszórót.

    VálaszTörlés
  5. Lehet, ő az,aki hozzám beköltözött minap..?:)))

    VálaszTörlés
  6. most hogy mondod, igen, van neki az is...:))

    VálaszTörlés
  7. Társbérlet volt? :)))

    Most komolyan, egy ilyen kijövetelt, ahogyan farol ez a méh...és Te türelmesen nézted, sőt megörökítetted... Jó vagy, no! :)

    VálaszTörlés
  8. Igen, hát miután bement a lyukba, így se tudott megfordulni, hát még ha nőt is hozott volna... vagy ő egy nő? Honnan lehet ezt tudni a poszméheknél? Mondjuk a hangja hagszórón kívül bariton volt, a hangszóróban viszont szoprán...

    VálaszTörlés
  9. "A hímek antennája általában tizenhárom, a nőstényeké tizenkét szegmentumból áll."
    Én meg csak tízig tudok számolni.... :)))

    VálaszTörlés
  10. Köszi, ismét tanultam valamit. Kár, hogy bár én el tudok valahogy számolni tizenháromig, de én meg nem látok annyira jól, hogy röptében megszámoljam az antennájuk szegmentumait...

    VálaszTörlés
  11. Tolatódongó. Hiába, ügyes jószág, előtt túl lenni a nehezén, majd jöhet a többi is. :))

    VálaszTörlés